مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

تحقق مدیریت منابع انسانی

جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۹ ق.ظ

مدیریت منابع انسانی

در آغاز کافی بود که کارفرما و کارگر با همدیگر به توافق برسند، اما همراه با توسعه دانش و تغییر ترکیب نیروی کار، گسترش شهرنشینی و به تبع آن‏‌ها پدیدار شدن توقعات جدید در کارکنان ضرورت شناخت نیازهای نیروی کار و تاثیر آن بر کارکردهای سازمان و همچنین تطبیق آن نیارها با اهداف سازمان ضرورت یافت.
وجود متغیرهایی چون تجمع‏‌‌های صنفی کارگری و نقش دولتها در تعیین سیاستهای اقتصادی و خودکفایی ملل، وجود برنامه‌‌هایی که در سطح بین اللملل، هم نیاز جامعه ملل و هم نیاز کشورها و هم نیاز سازمان و هم افراد را برآورده سازد، افزایش سطوح آموزش، افراد جامعه، تنوع تخصص‏‌ها و پیچیدگی سازمانها و فناوری موجب اهمیت بخشیدن به مدیریت منابع انسانی و کارکنان شد.
مدیریت منابع انسانی معطوف به سیاست‌ها، اقدامات و سیستم‌هایی است که رفتار، طرز فکر و عملکرد کارکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
مدیریت منابع انسانی عبارتست از رویکردی استراتژیک به جذب، توسعه، مدیریت، ایجاد انگیزش و دست‌یابی به تعهد منابع کلیدی سازمان؛ یعنی افرادی که در آن یا برای آن کار می‌کنند.
مدیریت منابع انسانی فرایندی شامل چهار وظیفه جذب، توسعه، ایجاد انگیزش و نگهداشت منابع انسانی است.
مدیریت منابع انسان یعنی مدیریت کارکنان سازمان.
مقصود از مدیریت منابع انسانی سیاست‌ها و اقدامات مورد نیاز برای اجرای بخشی از وظیفه مدیریت است که با جنبه‌هایی از فعالیت‌ کارکنان بستگی دارد، به ویژه برای کارمندیابی، آموزش دادن به کارکنان، ارزیابی عملکرد، دادن پاداش و ایجاد محیطی سالم و منصفانه برای کارکنان سازمان.

منبع : مقاله  مدیریت منابع انسانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۴
الهام قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی