ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند
یک برند قوی با ارزش ویژه مثبت، مزایای متعددی مانند حاشیه سودبالاتر،
فرصتهای تعمیم برند، اثربخشی ارتباطات قوی تر، ترجیح و قصدهای خرید
بالاتر مصرف کننده دارد.
مطالعات و تحقیقات صورت گرفته در حوزه مدیریت
برند، نقش و تاثیرات این شاخه از علم بازاریابی بر عملکرد، سطح سودآوری و
ارزش کسب و کار برای ذینفعان را مورد تاکید قرار میدهد.
شرکتها برای
حفظ و ادامه بقای خود باید بر کسب مزیتهای رقابتی و جلب رضایت هرچه
بیشتر مصرف کنندگان جهت فروش و سهم بازار بیشتر تمرکز کنند.
یکی از
ابزارهای راهبردی که موجب آسیب پذیری کمتر شرکت در مقابل فعالیتهای
رقابتی بازار و تعهد و تکرار مصرف میشود، ارزش ویژه برند است.
هدف این مقاله بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر پاسخهای مصرف کنندگان با استفاده از مدل بویل و مارتینز( ۲۰١۳) میباشد.
مقوله برندسازی و مدیریت برند امروزه طرفداران متعددی در دنیای بازاریابی دارد.
در بخش خدمات، برندها به عنوان راهی سریع برای شناسایی و متمایز ساختن خود و ایجاد تصویر در ذهن مشتریان هستند.
در
میان ابعاد قابل لمس یک محصول یا خدمت، تصویر برند مهمترین چیزی است که
اکثر استراتژیهای بازاریابی معطوف به آن هستند و به برجسته کردن آن گرایش
دارند.
منبع : ارزش ویژه برند