مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

بازار مالی

سه شنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۱ ب.ظ

بازار مالی

هدف اصلی این مقاله بررسی انواع بازارهای مالی است.
در این باره ابتدا شناخت انواع بازارها و مفاهیم مربوط به بازار مالی و کارکردهای اقتصادی آن مطرح میشود و در ادامه تقسیم بندی بازارهای مالی مورد ارزیابی قرار گرفته است و در مورد هریک از بازارها مواردی همچون) تعاریف،وظایف بازار،کارکردها و مزایای بازار و نهادها و اوراق بهادار بازار مربوطه و مقایسه برخی بازارها( مورد بررسی قرار میگیرد هدف اصلی این مقاله بررسی انواع بازارهای مالی است.
در این باره ابتدا شناخت انواع بازارها و مفاهیم مربوط به بازار مالی و کارکردهای اقتصادی آن مطرح میشود و در ادامه تقسیم بندی بازارهای مالی مورد ارزیابی قرار گرفته است و در مورد هریک از بازارها مواردی همچون) تعاریف،وظایف بازار،کارکردها و مزایای بازار و نهادها و اوراق بهادار بازار مربوطه و مقایسه برخی بازارها( مورد بررسی قرار میگیرد بازارهای مالی می‌توانند تقریبا در هر کشوری در جهان یافت شوند.
بیشتر بازارهای مالی دارای دوره‌های سنگین تقاضا و معامله اوراق بهادار هستند.
در این دوره‌ها، قیمت‏‌ها ممکن است از استاندارد خود فراتر روند.
عکس قضیه نیز در اینجا صادق است، سقوط بازارها ممکن است باعث کاهش قیمت‏‌ها از ارزش ذاتی خود، براساس سطوح تقاضا یا سایر نیروهای اقتصاد کلان مثل نرخ مالیات، تولید ملی یا سطوح اشتغال شود.
نظام مالی کشورها می‌تواند بر یکی از دو محور بازار پول و سرمایه قرار داشته باشد.
در کشورهای توسعه یافته، بازار سرمایه در کانون ساختار مالی قرار دارد و نظام مالی مبتنی بر اوراق بهادار در این کشورها غالب می‌باشد.
در مقابل در بیشتر کشورهای در حال توسعه بازار پول محور تامین مالی است.
در چنین نظام‌‌هایی بانک ها، همچون سازمان‌‌هایی فراگیر عمل می‌کنند و شرکت‏‌ها برای تامین نیاهای خود تا حد زیادی به نظام بانکی وابسته اند. با توجه به اهمیت بازارهای مالی در جذب سرمایه‏‌‌های داخلی و خارجی در این بخش به توضیح مختصری از بازارهای مالی پرداخته می‌شود.

منبع : بازار مالی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۲۵
الهام قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی