مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

مقاله آموزش کارآفرینی

يكشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۱۵ ب.ظ

آموزش کارآفرینی

شخص کارآفرین با ایده‏‌ها و فکرهایی که در خصوص کارآفرینی در سر دارد سعی می‌کند با سرمایه‌ای که خود بدست آورده شروع به فعالیت کند اما با در نظر گرفتن فرصت‏‌‌های اجتماعی، نیاز مردم و بازار وهمچنین پذیرش ریسک پذیری و امکان شکست پروژه‌ای که خود آغاز کننده آن است.
اما چیزی که امروزه جامعه‏ی ما را در حوزه‏ی مشاغل مختلف آزار می‌دهد، نبودن کارآفرینان خبره در ابعاد مختلف است.
با توجه به گفته‏‌ها کارآفرینی موفق است که علاوه بر درآمد بالا بتواند هر شرکتی را از صفر راه اندازی کرده و بیزینس جدیدی را خلق کند.
اما چطور باید یک بیزینس را راه اندازی کرد؟ مراحل راه اندازی یک شرکت چیست؟ آیا دانستن علم کارآفرینی میتواند فرد کارآفرین را به رسیدن هدف و مدیر موفق شدن کمک کند؟ همه و همه‏ی آنچه باید در این خصوص بدانید به صورت مقاله در سایت موجود می‌باشد.
ایران با دارا بودن نیروی انسانی به عنوان یکی از عوامل موثر در تولید و ثروت اقتصادی، همانند بسیاری از کشورهای درحال توسعه برای استفاده موثرتر از این نیروها تعدادی از دوره‏‌‌های ارایه شده در جهان را جهت آموزش کارآفرینی مورد استفاده قرار داده است.
غالبا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی برگزاری این دوره‌ها و یا ناظر بر ارایه آنها می‌باشد.
با توجه به شرایط اقتصاد ایران چارچوبی برای تشکیل دوره‌های آموزشی کارآفرینی در ایران در قالب طرح ”ستاد آموزش” بعضی از متدلوژی‌هایی نظیر EMPRETEC، UNVTAD ،KAB ،ILO و GTZ در موسسات آموزش فنی و حرفه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است.
از دیگر برنامه‏‌‌های آموزش کارآفرینی در ایران، برنامه آموزش کارآفرینی براساس مدل NFTE است.
برنامه آموزشی NFTE را می‌توان به صورت دوره کوتاه مدت در یک نیمسال تحصیلی، یک ترم یا یک دوره یک ساله کارآفرینی آموزش داد.
کارآفرینی یک شغل نیست بلکه بخشی از هویت شما است.
برای کارآفرین شدن باید ریسک‌پذیر و دارای ایده‌های جدید باشید.
به ‌عبارت دیگر، باید ذهن خود را با طرز تفکر جدید پرورش دهید.
ممکن است شما هم از خودتان پرسیده باشید چه موقع امن‌ترین زمان برای راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار جدید است؟ واقعیت این است که یک کارآفرین، هیچ‌ موقع این سوال را نمی‌پرسد؛ زیرا چیزی به نام امن‌ترین زمان وجود ندارد.
کارآفرینان نگاه متفاوتی به کسب‌و‌کار دارند و خارج از عرف معمول فکر می‌کنند

 منبع :  آموزش کارآفرینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۰۶
الهام قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی