مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

مرجع مطالب علمی دانشجویان

مرجع و منبع جدیدترین مطالب علمی دانشجویان

پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر

فرآیندهای موجود در هر سازمان برای دستیابی به ماموریت سازمان طراحی شده اند، تا با عملکرد بهتر نیازهای اساسی مشتریان را تامین نمایند.
شاید برای مدیر ارشد فناوری اطلاعات، بسیاری از مسایل در اولویت قرار داشته باشد ولی مدیران رده بالاتر تنها به فکر این هستند که چگونه با منابع محدودتر بتوانند بازدهی بالاتری را به دست بیاورند و به همین دلیل بر روی سیستم‌های فرایند کسب وکاری تمرکز خواهند کرد که با تجارت آن‌ها همخوانی داشته باشد و بتوان با کمک آن کارایی سیستم را بالا برد.
»سیستم­ مدیریت فرآیندهای کسب و کار( نرم افزار BPMS) باعث تحولات عمده‌ای در متدولوژی‏‌‌های توسعه و استقرار فرآیندها شده اند.
این سیستم‏‌ها از آن لحاظ که روی فرآیندها متمرکز هستند و بر عملیات چند منظوره تمرکز دارند، دارای حایز اهمیت بسیاری می‌باشند.
بنا به‏نظر فرانکل، سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار( نرم افزار BPMS) برنامه کاربردی وسیعی را برای افزودن کارایی تکنولوژی‏‌‌های فرآیند پیدا خواهد کرد.
سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار برنامه کاربردی نرم افزاری­ است که فرآیندها را مدیریت و اختلاف بین کد نرم افزار و شماهای فرآیند را تشخیص میدهدمدیریت فرایندهای کسب‌وکار یا همان BPM، شامل روش‌ها، تکنیک‏‌ها و ابزارهایی جهت پشتیبانی از طراحی، مدیریت و تحلیل فرایندهای کسب و کار است؛ به عبارت دیگر، BPM یک رویکرد ساختار یافته باهدف بهبود کیفیت محصول و خدمات است و تلاش دارد تا فرایندهای سازمان را با استراتژی سازمان همسو نماید و به موازات آن رضایت مشتری را با افزایش کیفیت، بهبود دهد.
همین موضوع یکی از عوامل مهم محبوبیت و کارآمدی این رویکرد است.
با رشد و ترکیب این دو علم، مفهوم مدیریت فرایندهای کسب‌وکار ایجاد گردیده است.
در واقع BPM پس از رویکردهای TQM و BPR در مدیریت و به موازات آن پس از ظهور سیستم‏‌‌های مدیریت پایگاه داده، سیستم‏‌‌های مدیریت منابع سازمانی و سیستم‏‌‌های مدیریت گردش کار در فناوری اطلاعات، به منظور بهبود خدمات و محصولات معرفی گردید.
منظور از بهبود، عبارت است از کلیه عملیات و تغییراتی که در فرایندها ایجاد می‌گردد تا هزینه و سرعت انجام را کاهش و کیفیت خروجی فرایند را افزایش دهد.

منبع : پاورپوینت اﺛﺮ ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی اﻃﻼﻋﺎﺗﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ در ﻓﺮآﯾﻨﺪ ﮐﺴﺐ و ﮐﺎر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۵
الهام قاسمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی